Monday, June 13, 2011

keje nye..




aku banyak wat keje cuti ni..
ni keje yang paling setan skali..
kene dajal..

aku dpatla tawaran menjadi seorang penterjemah berwibawa untuk us marine ari tu..yu es merin...aku serius..tak tipu..paham yu es merin tu ape? yu es merin..hurrah!! yang tu la..

kerja aku bermula dengan perjalanan derita dari bangi ..umah adik aku..
naik tren bagai...ramai orang bagai..memang penuh tren ni petang2..tapi semangat waja..aku tetap teruskan jua..masih semangt...

sampai kat summit usj..aku lepak situ tgu egen datang amek..kitorang naik van..pergh..agak sedihla..sit van tu pelik ciket...aku memang tak selesa..nak sandar sit sampai takat tengh2 tulang belakang...ble sandar kepala tdongak..pebenda?

pehtu dalam pejalanan tu pakcik driver tanya..sape bleh drive?..said tunjuk aku...paksik tu bagi kunci...aku pun mule jalan cari kereta yang pakcik tu nak suh aku drive..lupe nak cakp tadi dah turun rehat kat r&r kejap...bile aku bdepan ngan kete tu,..aku tegamam..toyota rush??

tuit2 tiut2..bunyi alam pintu kete tu..bile aku masuk ngan said..cam x pecaya..tadi punye nauzubillah seksa dalam van ..tibe2 dapat toyota rush...gile...aku pun drive sampai kuantan..

bangun pagu dari hotel kat kuantan tu...aku dibawak lagi naik van nak pegi tempat nak translet ni la katenye....jetlek semalam tak habis agi...telena dalam van..tejaga je tengik2 banyak plat kete moto mule huruf T...pebenda kat mane aku ni...bile pakai spek...mak..aku dah kat tengganu..

baru la jumpe ngan YU ES merin tu...dme datang cni nak wat training ngan para kite...para..tau ke?..askar la..askar kite..

pehtu mule la keje ciket2..translate bagai..

ehhh..aku rase cam tak patut citela bende ni..askar melayu kite cakap mase sembang lepas kene dajal tu..ni dah macam langgar security negara..tak jadila cite....
tapi memang kene dajal la aku ngan translater lain...sampai kitorang sume quit keje..gile bangang punye..

tapi nak cite power askar para kitela..mase wat demo kat YU ES marin tu..dme tunjuk la care survive dalam utan ..nak makan katak ula bagai.care nak minum ayor dari batang kayu..wt jerat..set up basecamp..demolish track..ambush..memang superbla..dalam hati aku tibe2 salut melangit kat askor2 kite tu..sumpah..

kang kate aku sembang je power..nah gambo..

asko2 yu es merin baru sampai kat kampung ayer putih kemaman
nak mintak pegang tak berani sebb die tenung aku lame2..jadi wat mcm snap gambr tak sengaja..

askor kite tengah ajar yu es merin care nak siat kulit ular..idup2..tak bohong..tak sensod

pehtu salai..npak pebende lagi selain ular?..bewak nagn beruk tu..asko yu es makan sedap je..gile

ko cube tembak semut2 tu..kate kepten asko pakai baju cokelet tu..ni die punye..

benda ni berat mcm tong gas...tapi yang empunye brader blakang tu...gile kederat jin bwk benda ni masuk utan..






p/s...kepada sudara nuga..jike enta bace entri ana ni..jgn enta marah nape ana tak beritahu enta ana di kemamang..tak sempat shiekh..ana kene dajal..baler2



2 comments:

  1. gile hebat kau aji...maen2 ngan yu es marin doh..hahaa...

    pegang senapang lg...nk kata potosop mmg x logik laa..kah3...

    ReplyDelete
  2. cilake. ingt orang nak pecaye ke.

    ReplyDelete