Friday, October 22, 2010

Pesannya..

bapak aku adalah orang dalam dunia ini yang paling banyak bagi pesanan kat aku..
ntah die bace kat buku mane tapi memang ape yang die cakap sumenye logik blake..
gamaknya bile jadi bapak memang gitu kot..dalam nak bagi anak jadi manusia..die pun
mesti pandai olah karakter die supaya jadi contoh yang tak ada ragunya..

satu quotation popular bpak aku..
"...manusia ni, die memang pandai olah benda nak makan. Die pandai bagi sedap..
pandai cari resepi..tau nak makan bnyak mane..tapi tang ibadah die tak reti..wat stakat
cukup je..tu pun kadang-kadang culas." (Abah,2003)

ayat ni akan kuar bile aku ngan adik2 aku berebut sos nak cicah ngan cucor udang@jagong. kitorang ni tak ada sos tak jalan cucor tu..dan bapak aku sangat terer makan bende tak yah cicah2..
so..die bahan kitorang ngan ayat kiler camni..

satu lagi quoatation popular bapak aku..
"...manusia ni, ada dua benda yang die tak boleh tolak. Yang pertama ngantok, kalo dah ngantuk..wat ape yang lain sume tak guna..cerita kat tv yang best pun tak boleh lawan ngan mengantuk..bau megi yang sedap pun tak boleh lawan mengantuk. tapi yang kedua ni memang tak boleh wat ape kalo datang kehendaknye. Sakit perut. jadila ape pun..berak dulu jawabnye..tengah tido pun bleh bangun kalo sakit perut..."(Abah,2002)

dan terus aku sakit perut!!!x pduli dah tak publish pun post ni...jamban dulu!!!!

No comments:

Post a Comment