Tuesday, March 1, 2011

tidur yang indah....

sebab aku tak leh tido ni..
aku ndak memikior qoedah tido yang indah2

1) tidur seperti sunnah nabi-iring kiblat bace doa bagai--alhamdulillah

(bagi jauh2 ciket)

3)tido pakai suar pendek pehtu ade bantai tekup muke sampai takleh nafas..cam oper..hahah
4)tido memang haram selimut tak penah pakai kecuali ade saspek denggi-cam jang
5)tido kat mane pun tak ape..hatta tepi pintu atau bawah tangga..cam adik aku.
6)tido bantal ade keliling, celah kangkg satu, blakang badan satu, kepale satu,
7)tido pakai kain, selimut ala2 selepang kat belakang atau dada, meniarap oyeh2, macam aku,,-peringatan..yang pakai kain pelekat adalah otai2 kain pelekat je, yang setiap kali sarung kain boleh pegi tesco die punye kemas, line mesti selari, ikat ketat sampai bleh gantung buah kelape, dan bile tido die tak akan bergerak kemane, macam aku..hahah sebab kalo yang tak otai kain pelekat, bile tido, kain tutup muke bukan bawah..

8)tido la cemane pun..janji lena dan bace doa..kan2

dan aku terus berlalu memecah kepekatan malam, tangan masuk dalam sweater hudi, wane itam, kasut konvers, suar wrengler itam, ade porchbek, , bahu angkat ciket, ade asap kuar dari tepi kepala...gambar dari belakang......

No comments:

Post a Comment