Saturday, February 26, 2011

macam hantu ke ape ntah...

suatu malam yang dingin..aku bertemankan motor berkuasa tingi nuga meredah kepekatan malam..

malam tu kebetulan jalan shortcut ade orang wat perasmian pebenda ntah..maka terpaksalah aku jalan ikut jalan jauh..pusing taman rusa..sumpah jauh...menyimpang tak hengat dunia punya dari tempat asal...

pelan2 aku pulas trottle moto nuga yang tak mau2 laju. mybe sebab aku berat atau memang ditakdirkan moto tu begitu...jalan ni dah tak ade orang nak lalu..sebab dah lewat gile kot. sedang aku berkhawal benda2 yang memang aku ngan kawan2 duk cite kat jalan tu...dari celah2 pokok aku napak cam ad benda tegak bediri putih bawah lampu jalan..ni celah2 pokok ni..benda serius..sial..

mendebarkan..memang..sehingga peluh jantan mulai keluar...moto nuga pulak macam nak berhenjut2 bunyinye...aku cakap dalam hati...kalau moto ni benti tibe2..memang aku tongkat sini..aku tinggal lari balik yab..aku tak duli dah..sambil tu mata dok jenguk2 jgak benda putih tu...ishhh

aku semakin hampir ke sebuah simpang...di daerah simpang ni la benda putih yang aku nmpak dari celah pokok tadi berada..semakin berdebar...bile aku samapai je kat simpang tu...aku nampak ada dua roman pillar wane putih duk tecangak kat bawah lampu..roman pillar siial...tau tak...ayam betul..

berbakul jugak sumpah tu...aku berazam tak akan menjadikan roman pillar tu sebagai perhiasan rumah aku..atau bapak aku..atau adik2 aku..atau anak2 aku kelak..kerna ia mensuspicioskan...

1 comment:

  1. noni natiah muhamad jusohMay 14, 2011 at 5:11 AM

    muizz nape mghlangkn dri dpd kwan2...dh xnk kwn dgn kitaorg ke?lau xnk xpela...kita x pksa... daripada....noni natiah plkn kump 2 siri 3 2006/kem jiwa murni....assalamualaikum....

    ReplyDelete