Thursday, February 17, 2011

gabongan....

gabungan roti gardenia ngan aiskrim...
adalah antara gabongan terbaik di dunia...

semalam ...
gua rase macam ..apesal nak makan aiskerim je ni..
maybe sebab peristiwa beli aiskerim stroberi orang pesan baru2 ni..

aku tanye abah aku..mane kedai bukak jual aiskerim bekas bekas malam2 ni..
bapak aku pun tunjuk jalan..
kanan..kiri..stret depan..
titibe dah tejengah jalan masuk kampung aku..
sah2 bpak aku tak dengar soalan aku tadi...

sampai je rumah...
aku capai kunci virago lampu petak bpak aku...
besusah pyah kuar dari paking tu..
terus manuju je pekan cemor ...
pusing2 haram ttp sume kedai...
npak caltex ...harapan ni..selalu takde..

aku masuk dalam kedai kaca caltrex tu..
wanita bernama nurul memerhati gerak geri aku..
pebenda brader selabih pakai kain pelekat ni cari?
aku jengah je peti ais terbaring atas lantai tu..
pergh..ade satu je..satu je eskrem large yang tinggal..
walls..nasib duit aku cukup..sambar tarus..
letak je atas kaunter..nurul cam paham2..roti ade kat luar bang..
sweet!! aku terus sambar..

balik umah cam senang gle hati..
masuk je umah..bapak aku cakap..
kamu beli roti watpe? banyak je atas meja tu..
demm..bazir ni..

tapi sedar2..dah setengah buku roti gardenia king size tu dalam perut aku..
gile sedap..

itu je aku nak cakap...

1 comment: