Tuesday, February 8, 2011

uncle dad, tok shaq, achap. markchik irtar

MARI... aku ceritakan..

sebelum pape..kalau tesalah type 2..bukan sengaja...eh sengaja..die jadi tesalah type pertama sebb ghenit aku ni keyboard kecik..tak setaraf dengan tangan denesor aku...kedua bile tulih bab aku semangat elayes bengang..memang tangan takleh brek..harap maklum

dalam kampung aku ni..memang ade manusia2 yang diatas...

tok shaq...seorang tua yang tua...umur dah lanjut..banyak pengalaman..mask nasik goreng memang gred A..tapi agak enoying bile bab achap....cube la bayang..die suruh brader2 sebelah umah aku beli brekfes untuk cucu die..bleh atur kedai ni beli untuk malaun ni...si achap tak makan ni..kene beli kat kedai lain...gua memang..hai entahla...bile orang pau duit die buat duit minyak..tak puas hati..mintak balik..wat de hel....ade sekali tu time puasa..tengah ari..paham2 la..memang kalo boleh satu kolah air dalam blik air mau ditelannye..ade ke die duk kejan@pakse aku..kol2 umah bagai..soh amik cucu die kat skolah cepat2...alasan sebb cucu die tak pose..takut lapar...wat de hel...mencarut! aku ni tak puase ke?? bengang gle do..sebbkan panas memag aku saje slow motion sume pgerakan aku..pakai kasut lambat2..siap ngeliat depan pintu...setat van mcm van tak leh stat..reves van macam orang baru amek lesen..lalu depan umah die slow2..10km/jam..memang gua saje nak bagi panas...sampai skolah gua cari cucu die,,memang gua nekad..kalo budak ni buat2 lambat..aku sumbat die dalm beg skolah die.aku campak depan tok die..nasib budak 2 cepat..die dulu la...mase aku duk ulang amek barang die..beli barang bagai..baik betol ngan kau..habis dicanagnye aku ni soleh la..bagaila...ade skali si achap buat kuang ajar ngan aku..aku lempang laju ngan blakang tangan...ko tau..sekejap je..sampai ke KL cite aku..kuang ajarla..bagaila..padehal pagi tu baru aku begegas beli barang die bagai..kesah lempang berlaku pada petangnya..nyirap gua..sumpah...pehtu memang gua wat tengin je bile lalu depan umah die..pastu gua otw blik pineng..kol aku..adeke tanye aku marah kat die ke...yang aku pulak belakin tak adelah..apelah..patot aku cakapkan je,,,,tapi malas..

enthla..agaknye orang tua memang gitu..takde2! tokwan gua..arwah tu..stedi je..tak ade pun anoying gnii...

manusia lain akan disambung kemudian......

3 comments:

  1. cte yg menarik...
    x pnah bosan dgr cte nie...hahaaa...
    cpat2...cte yg len plak..

    ReplyDelete
  2. kalo die pandai pakai tenet mati aku ney

    ReplyDelete